Опубліковано Ср, 10 Квітня 2024 в 14:39
З 2027 року в Україні почнеться реалізація реформи профільної середньої освіти. Її мета — індивідуалізувати освіту в старшій школі, забезпечити свободу вибору та наблизити її до потреб кожного учня й учениці. Здобувачі освіти зможуть обирати напрям навчання, курси та предмети, а школи проводитимуть якісну профорієнтаційну роботу та будуть відгукуватися на потреби учнівства у тих чи інших курсах.
З 2025 року Міністерство освіти і науки України почне пілотувати моделі профілізації, навчальні програми та матеріали.
3-4 квітня 2024 року відбувся дводенний форум «Реформування старшої профільної середньої освіти (академічні ліцеї)», організованого МОН за підтримки швейцарсько-українського проєкту DECIDE та Організації економічного співробітництва та розвитку для представників 25 ініціативних шкіл з усієї України, серед яких і директор Оксана Губіна, заступник директора з навчальної роботи Володимир Ушатий, вчитель історії, практичний психолог і голова профспілкового комітету Катерина Вальцер та очільниця дитячо-юнацької організації «КІШ» Даріна Усольцева із Запорізької школи-інтернату «Козацький ліцей».
У заході взяли участь учителі, представники шкільних адміністрацій і учні, які поділилися баченням щодо бажаних змін у навчанні у старших класах.
Козацький ліцей та ще 24 заклади загальної середньої освіти України будуть першими розробляти й апробовувати нові освітні моделі та надаватимуть рекомендації щодо їхнього втілення, стануть менторами для пілотних шкіл.
Представники Запорізької школи-інтернату «Козацький ліцей» почули про профільну освіту від представників шкіл із країн, де працює ця система, а також від спеціального гостя - Андреаса Шлейхера, засновника міжнародного дослідження PISA й директора з питань освіти та навичок Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР).
Під час заходу учасники мали змогу почути про концепцію реформи профільної освіти, як профільне навчання організоване в інших країнах, які є способи персоналізувати освітню траєкторію учня/учениці, що таке кар’єрне консультування і як його організувати, які є можливості для співпраці шкіл та ЗВО тощо. Крім того, генеральний директор директорату шкільної освіти МОН Ігор Хворостяний презентував концептуальні засади реформи профільної освіти, а також запропонував варіанти організації освітнього процесу в академічних ліцеях за різними профілями.
Дякуємо усім організаторам за завчасну підготовку до пілотування та можливість створити спільне бачення успішного впровадження реформи і побудувати ефективне партнерство та співпрацю між пілотними й міжнародними школами.